Saturday, August 4, 2012

Viktigt med vatten!

Idag blev det ett härligt långpass i Älvsjö. Jag sprang söderut til sjön Gömmaren. Det finns fina stigar och motionsspår runt sjön. På en del stigar är det ganska mycket rötter, så man får vara lite försiktig. Det är lätt hänt att vricka en fot.

Jag gjorde dock misstaget idag att ge mig ut på långpass utan vatten. När jag sprang sä kändes det ändå ok. Eftersom det var varmt hade det varit gott med lite vatten. Men det är nog mest efter passet som jag känner av att jag inte drack något.

Det blev 23 km, var ute i 1:56.

När jag kom i mål testade jag en ny återhämtingsdryck, från en rawfood bok.
Den innehäll ett par skedar solrosfrön, jucie från 2 apelsiner, 1 halv banan, en tsked honung, och lite spirulina.
Den var god:-)



No comments:

Post a Comment