Monday, August 20, 2012

Tillbaka i spåret!

Efter en veckas uppehåll var jag ikväll tillbaka i spåret. Jag bestämde mig förra veckan för att ta en vilovecka då vi skulle få främmande under slutet av veckan och helgen, i kombination med att jag varit lite öm i mitt knä sedan i somras, och har haft lite ont i högra hälsenan sista veckorna. Jag känner inte av något när jag springer i mitt knä, så det är positivt, men jag är öm i vissa lägen. Jag tänker mest på det när jag tränar yoga och blir hindrad att göra vissa övningar korrekt.

Jag var oerhört trött idag. Efter en kort tupplur på cirka 30 min gav jag mig ut. Det var slående att hösten är på gång. Trots att klockan bara var 8 så var lamperna tända i elljusspåret. Första stegen kändes lite stela, men sedan började det lossna. Inom kort hade jag kommit in i ett skönt flyt. Jag hade medvetet lämnat min Suunto klocka hemma för att inte känna någon press att ta i. Det var en befriande känsla att springa i skogen, sann njutning. Jag blev riktigt glad av att springa idag.

Det blev en kort tur på 4km, som jag avslutade med lite backträning, och sedan lite styrketräning, lite pull-ups, dips, och armhävningar. Sedan gjorde jag en god grönsaksjuice, jag blandade i lite Maca pulver också. Jag har aldrig provat det förr, men tänkte försöka blanda i det i juicen nu kommande tiden.Vi får se om det får något effekt!

Nu ska jag försöka träna inför Sörmland Ultra Marathon i Oktober.

No comments:

Post a Comment