Friday, August 3, 2012

Inget kaffe = bättre hälsa!

Jag har alltid älskat kaffe, och jag har haft som dålig vana att dricka mycket kaffe i vissa perioder. Framförallt i samband med jobbet. Jag har försökt dricka mindre kaffe i perioder, någon kopp per dag, men sedan har det blivit fler och fler koppar igen per dag.

I våras så bestämde jag mig för att sluta dricka kaffe helt, delvis inspirerad av många ultralöpare som inte dricker kaffe. Första veckan var ganska jobbig, med mycket huvudvärk, men sen gick det över.

Det är förstås svårt som med det mesta att avgöra vad det gör för skillnad för kroppen. Men jag har märkt en stor skillnad sedan jag slutade, och det är det faktum att jag aldrig har huvudvärk längre.

Jag brukade ha ganska lätt för att få ont i huvudet tidigare. Inte på grund av att jag inte hade druckit kaffe, utan mer allmänt, i samband med att jag var trött, eller bakis, osv.

Sedan jag slutade dricka kaffe har jag inte haft ont i huvudet en enda gång:-)

Johanna Björk berätta lite mer på sin blogg om nackdelarna med kaffet.
http://www.goodlifer.com/2012/04/cutting-the-caffeine-why-you-need-to-how-to-do-it/

No comments:

Post a Comment