Saturday, August 11, 2012

Tips: löpning med barn

Ibland när man har småbarn kan det vara svårt att klämma in träningspassen i sin vardag. Jag har en son som är fyra nu. Jag har kommit på att det är perfekt att köra backträning om man vill kunna ta med sig sitt barn. Då kan man springa upp och ner i backen, sonen hakar på och springer några gånger i backen, och om han blir trött eller vill göra något annat kan han utforska skogen i närheten av backen där jag springer.

Så idag blev det ett backpass med sonen. Det var riktigt kul. Idag ville han också springa ganska mycket. Vi körde lite tävlingar också, jag måste säga att han är riktigt snabb framförallt när han springer utför. Han känner inger rädsla, utan kastar sig utför backen. Utöver backen körde vi lite sprint tävlingar på fotbollsplanen intill. Han vann förstås nästan hela tiden. Jag vann en gång!!

Fotograf: min son

No comments:

Post a Comment