Sunday, August 26, 2012

Vart tog regnet vägen?!

Idag regnade det i princip hela dagen där jag bor. I synnerhet under eftermiddagen så var det ett riktigt kraftigt skyfall, lite bullrande åska kunde man också höra. Jag hade planerat att springa vid 4-5 tiden, och såg verkligen fram emot att få ge mig ut i regnet. Det brukar vara så friskt och skönt att springa när det regnar. När det blev dags åkte löpartightsen på, en kortärmad tröja, och så en tunn vindjacka...sen jag jag mig ut..tittade upp mot skyn..regnet var borta! Jag gav mig förstås ut ändå, men hoppades lite att regnat skulle komma tillbaka. Inom kort blev det förstås för varmt med vindjackan, så den fick jag rulla till en boll och hålla i handen. Efter cirka 5 k fick jag några kalla svala droppar i ansiktet som trillade ner från träd, det var sanna njutning. Jag kunde inte låta bli ett le stort. 1 mil senare och jag hade fortfarande inte fått något regn. Det blev ändå ett skönt pass. När man har varit inne mycket under dagen blir man så pigg av att komma ut och få lite frisk luft...

Det är bara vattendropparna som saknas..

No comments:

Post a Comment