Saturday, July 14, 2012

Yoga tips

Mitt främsta yoga tips är att försöka utöva det dagligen. Jag har själv svårt att hinna med det, men jag tror att det är bättre att träna yoga en kortare stund varje dag, än att träna lite längre vid ett enda tillfälle per vecka. Då jag inte har tid att springa på yoga pass, har jag inspirerat mig mycket av David Svensons böcker. (www.ashtanga.net) Han utöver Ashtanga yoga. Där finns det också förslag på kortare yoga rutiner, på 30 eller 45 min. Man brukar säga att de att största utmaningen är att ta sig till yogamattan, och det ligger nog lite i det. Det gäller att göra det till en vana! På youtube finns det också många bra klipp, som detta gamla klipp på Derek Ireland.




Jag rekommenderar dock att gå på några yoga klasser först för att lära sig grundarna. Andningen är viktig för Ashtanga yogan.

No comments:

Post a Comment