Thursday, July 12, 2012

Intervall träning!

Jag har ingen direkt erfarenhet av intervall träning, men har bestämt mig för att lägga till det på mitt schema. Jag testade förra veckan, men då på ett ganska ostrukturerat sätt. Idag inspirerade jag mig av Charlotte på Runday. Hon skrev om sitt pass som hon genomförde, med 800 - 600 - 400 m intervaller, och bra vila därimellan. Jag testade det idag på min 10 km slinga här i Norrland, det kändes bra. Det är märkligt dock hur jobbigt det kan vara att öka tempot något från det man är van att springa på..jag måste nog träna intervaller oftare!! Jag ska försöka köra ett intervallpass i veckan från och med nu..Det känns bra att få lite variation på träningen.

Efter passet blev det ett kortare yoga pass, samt lite styrketräning. Gungställningen på landstället är perfekt för att träna lite pull-ups:-)

No comments:

Post a Comment