Saturday, July 14, 2012

Magknip!

Efter att ha spenderat en stor del av dagen i trädgården, med klippning av diverse buskar och gräs, så gav jag mig ut ikväll på en mils löpning. Tyvärr hade jag magknip en större del av sträckan. Jag åt nog lite för stora mängder paj under eftermiddagen, vilket jag tror är förklaringen. Jag har alltid haft ganska lätt för att få håll, framförallt om jag har ätit för tätt inpå passet. Det har varit ganska bra senaste halvåret, men nu sista veckorna har jag haft lite tendens till håll, och idag var det mer magknip som gällde. Jag undrar vad det beror på. Det verkar finnas lite olika teorier till varför man får håll, men vissa verka mena att man lider av det mindre om man är vältränad. Det är så trist när man vill springa men blir som handikappad... Idag lyckades jag springa  trots magknipet, sprang på ett 4.35 tempo i snitt. Upplevelsen var dock inte lika lyckad som den kunde ha varit. Det var dock en skön sommarkväll för löpning, det var ganska många andra ute i spåret. Idag sprang jag först genom Älvsjöskog där jag bor, sedan runt långsjön, och sedan tillbaka hem genom skogen. Det är en ganska trevlig lite rutt.

No comments:

Post a Comment