Friday, July 13, 2012

Mer Juice!

Idag har jag haft en lång dag i bilen, körde hem från Norrland till Stockholm tillsammans med min son. Han var exemplariskt snäll.
Ikväll blev det lite yoga och kort styrketräningspass.

Bäst av allt var att jag var hemma till min juice centrifug. Jag älskar verkligen att göra juice, gör det i princip varje dag. Jag tror verkligen på nyttan av att dricka juice, jag tror att kroppen kan ta upp mycket nyttiga ämnen på det sättet. Det känns extra bra en dag då man kanske känner att man inte har ätit så nyttigt, då är det ett perfekt sätt för att få i sig mängder med grönsaker. Helst ska man göra juice på grönsaker. En bra nybörjarjuice kan bestå av ett äpple, för att få i lite sötma, morötter, selleri, gurka, ingefära. Om man vil ha den ytterligare söt kan man också pressa i en apelsin.

No comments:

Post a Comment