Sunday, November 23, 2014

Vi borde införa nordisk siesta!

Det har varit så mörkt ute senaste veckorna. Man går till jobbet och kommer hem när det är svart ute.



Det var så skönt idag att komma ut och springa lite på eftermiddagen. Till och med SOLEN tittade fram, jag trodde nästan inte mina ögon!

I södra Europa har dom siesta på dagen för att det är för varmt. Borde inte vi nordbor införa en siesta under vinterhalvåret? Då skulle vi kunna passa på att vara ute mitt på dagen och få lite friskt luft och lite ljus, kanske till och med lite sol om vi har tur. Vi skulle nog alla må bra av det.

Förra helgen råkade jag ut för en skateboard olycka, jag ramlade väldigt illa på mina revben. Dagens utflykt var mer av en promenad än en löptur. Jag tycker att värsta smärtan har lagt sig, men det gör väldigt ont när jag gör vissa rörelser. Jag lever dock på hoppet om att snart kunna träna ordentligt igen. Oavsett så var det skönt att komma ut lite och få lite dagsljus:-)

No comments:

Post a Comment