Friday, February 14, 2014

Mat:-)

Idag är det mycket som kretsar kring mat, ständigt får man läsa om olika dieter och tips om hur man ska äta, för att bli snyggare, smalare, starkare, smartare..

Frågan är vad man ska äta? Vad är optimalt?

Jag försöker äta ganska nyttigt överlag. För cirka 1,5 år sen så bestämde jag mig för att äta mer vegetariskt, för mig innebär det att jag inte äter något kött längre. Jag äter dock fortfarande fisk och skaldjur ibland. Jag älskar (älskade:-)) smaken av kött, men jag trivs väldigt bra med att äta vegetariskt. Det känns fräscht. Jag känner mig mer hälsosam, och det känns bättre mot djuren och vår natur..

Jag har nog inte så bra koll överlag på hur jag äter, jag varken väger, mäter eller räknar på något sätt på vad jag stoppar i mig, så jag kan inte påstå att jag vet om jag äter bra eller inte..jag skulle nog kunna försöka äta lite mer, jag tror att jag ibland äter lite för lite med tanke på hur mycket jag rör på mig.. men jag är lite för lat för att hålla på räkna på det eller följa någon särskild diet:-)

Jag försöker äta vegetariskt, jag försöker laga mycket från grunden, jag försöker äta mycket grönt och mycket frukter, och så försöker jag göra mycket nyttiga juicer... Men jag ska försöka bli lite bättre på att äta mellanmål, samt försöka äta liiite mer ibland..

Idag köpte jag mycket avokado, det är en härlig frukt:-)

No comments:

Post a Comment