Saturday, November 2, 2013

Vasaloppet!!

Nästa år ska jag åka Vasaloppet!! :-) Det ska bli riktigt kul, en härlig utmaning! Jag åkte lite längdskidor när jag var liten men sedan har det tyvärr inte blivit så mycket, förutom några kortare turer på sjön när jag har varit i fjällen..

Jag kommer nog att få jobba en del på tekniken...nu längtar jag verkligen efter snön!!

Förra veckan var jag på Alewalds i Stockholm och shoppade lite utrustning. Tjejen som hjälpte mig verkade väldigt kunnig, så jag hoppas att jag fick ett par skidor som passar mig. På grund av min lätta vikt hade hon lite svårt att hitta skidor som var tillräckligt långa med ett bra spann. Det blev ett par Salomon Equipe RC Classique. Det blir säkert bra:-)

I morse var jag i skogen och körde ett backpass med min son. Han börjar bli riktigt bra på att springa själv för sin ålder, han är 5. När vi springer utför har jag ingen chans, han satsar allt... Sedan skuttade vi runt i skogen en del. Det var lagom varmt, riktigt härlig luft. Jag hade dock lite träningsvärk i rumpan sedan jag körde lite benpass i veckan:-)

No comments:

Post a Comment