Monday, November 25, 2013

Hammarbybacken:-)

För ett par veckor sedan begav jag mig med mitt flyttlass till Hammarbyhöjden. Nu bor jag precis intill Hammarbybacken:-) Senaste åren har jag bott i Älvsjö, och det fanns många bra löpspår där. Men jag saknade en riktigt bra backe att träna i. Därför känns det riktigt kul att ha så nära nu till skidbacken, och även Nacka reservatet som jag ser fram emot att utforska.

Igår kväll blev det några vändor i backen. Jag blev så trött!! Jag måste träna mer backe känner jag, och jag ska nog testa att använda stavar, många säger att det är bra träning för längdskidåkning. Det är så fin utsikt när man kommer upp på toppen:-)

Och så måste jag köpa en bra pannlampa. Igår hade jag tur för det var stjärnklart, så jag kunde se tillräckligt för att springa utan belysning, men om det är sämre väder så går det nog inte..

No comments:

Post a Comment