Friday, January 4, 2013

Is och håll!

Ikväll blev det en liten kvällstur i skogen. Det har nog sällan varit så dåligt underlag, hårt, ojämnt, och isigt! Det blev ingen snabb löpning direkt. Tur att jag hade valt att springa med mina Salomon Spikecross.. Men det blev ändå en skön tur, vackert med klar himmel!

Jag får ganska lätt håll om jag springer för tätt inpå maten. Ikväll hade jag nog ätit lite för mycket tacos, nästan direkt fick jag håll. Jag har dock lärt mig senaste året att hantera håll. Tidigare fick jag alltid stanna och gå en stund. Nu försöker jag andas så djupt det bara går, samtidigt som jag tänker på att sträcka mig. Efter några minuter brukar det gå över. Ibland kan det komma tillbaka och då är det fokus på djupandning som gäller! Det är i alla fall något som funkar för mig.



No comments:

Post a Comment