Sunday, September 16, 2012

Långpass med ny ryggsäck!

Idag blev det ett långpass på 25 km i Älsvjöskogen, och sedan ner och runt sjön Gömmaren i Huddinge. Det var en fin morgon. Jag sprang dock direkt när jag gick upp idag, utan frukost, och jag tror att det påverkade mig en del. Första milen kändes bra, men sista 1,5 milen var jag lite seg.

Idag var det invigning för min nya ryggsäck, en Salomon Skin S-Lab 5. Jag har letat ett tag efter en bra vätskeryggsäck, och hade hoppats hitta en billigare som kändes lika bra, men det lyckades jag inte hitta. Framförallt så hittade jag ingen som har lika många bra fickor.

Den kändes verkligen bra på ryggen, sitter väldigt skönt. Idag hade jag inte så mycket med mig, några nötter och russin, och vatten, min mobil, och lite toapapper:-). Den känns ganska rymlig även fast det var den minsta modellen. Det är skönt att veta att man slipper ta till granris vid behov! Innan har jag sprungit med vätskebälte, men jag gillade inte hur flaskorna hoppade omkring på höften när jag sprang..

I oktober ska jag springa Sörmland Ultra Marathon, då ser jag fram emot att ha denna nya leksak på ryggen!

Under eftermiddagen var jag också i skogen, men då plockade jag svamp, vi hittade massor med trattkantareller, och en del kantareller...Mums!

 
 
 

No comments:

Post a Comment